(La version française suit)
This year we invite our community of educators (practitioners and researchers) to reflect on the journey of advancing pedagogy and purpose in education. Over the past decade and a half, guided by evidence-informed practices and a commitment to innovation, SALTISE has fostered the development of a vibrant and collaborative community that uses tools, resources, and learning environments to empower both teachers and learners.
Our conference theme, Connecting Communities Over a Decade: Reflections on past, purpose, and path ahead, encourages us to explore how reflecting on the past can guide us in addressing today’s challenges and shaping a hopeful future for education. What can we learn from the progress made? How can these insights inspire and inform new possibilities in teaching and learning?
Join us on June 4 & 5, 2025, at Dawson College for two days of thoughtful dialogue, exchange, and collaboration. Through a variety of presentation formats—including individual talks, symposia, posters, and interactive sessions—we will come together to reflect on where we’ve been and envision where we are headed.
Cette année, nous invitons notre communauté d’éducateurs (praticiens et chercheurs) à réfléchir sur le parcours d’avancement de la pédagogie et du sens en éducation. Au cours des quinze dernières années, guidée par des pratiques fondées sur des données probantes et un engagement envers l’innovation, le SALTISE a favorisé le développement d’une communauté dynamique et collaborative qui utilise des outils, des ressources et des environnements d’apprentissage pour autonomiser à la fois les enseignants et les apprenants.
Le thème de notre colloque, Plus d’une décennie à tisser des liens entre les communautés : réflexions sur le passé, les priorités et la portée, nous encourage à explorer comment la réflexion sur le passé peut nous guider dans la résolution des défis actuels et façonner un avenir porteur d’espoir pour l’éducation. Qu’avons-nous appris des progrès réalisés? Comment ces connaissances peuvent-elles inspirer et orienter de nouvelles possibilités dans l’enseignement et l’apprentissage?
Joignez-vous à nous les 4 et 5 juin 2025, au Collège Dawson, pour deux journées de dialogue réfléchi, d’échanges et de collaboration. À travers une variété de formats de présentation—y compris des conférences individuelles, des symposiums, des affiches et des séances interactives—nous nous rassemblerons pour réfléchir à notre parcours et imaginer notre avenir